Faq

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez Klientów

Szanowni Klienci! Prezentujemy Państwu listę najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami. Jeśli macie Państwo inne, nie zwarte tutaj pytania - prosimy o kontakt. Postaramy się odpowiedzieć na każde Państwa pytanie dotyczące naszych usług.

Do kontenerów na gruz, które oferuje nasza firma można wrzucać wszystkie odpady po remoncie czy budowie. Mówiąc dokładniej, można w nim umieszczać zmieszany gruz (ceramika, beton, cegły), złom, drewno, deski, wełnę mineralną, styropian, tynki, piach czy ziemię. Kontener można również zapełnić stolarką drzwiową i okienną (wraz z futrynami), a także wszelkimi materiałami remontowymi, czyli tapetami, kartonami, foliami malarskimi, płytami g-k, czy workami i wiadrami po cemencie oraz innymi odpadami, które nie są uznawane za niebezpieczne.

Do kontenerów nie można wrzucać odpadów nazywanych komunalnymi, czyli resztek jedzenia oraz opakowań po nim. Pod żadnym pozorem nie można w nich także umieszczać żadnych substancji oraz odpadów niebezpiecznych czy też trujących. W szczególności są to: eternit, azbest, chemikalia, farby oraz oleje. Kolejną niedozwoloną grupą są opony, akumulatory, zderzaki oraz inne części samochodowe. Zabronione jest także wrzucanie odpadów medycznych, takich jak leki, opakowania po lekach czy inne odpady zakaźne oraz odpadów zielonych, czyli gałęzi czy liści.

Eternit jest materiałem niebezpiecznym oraz szkodliwym dla zdrowia i życia człowieka, dlatego nie zajmujemy się jego utylizacją. Aby pozbyć się go, należy skontaktować się z wyspecjalizowaną firmą, która świadczy tego typu usługi. Natomiast jeśli chodzi o papę, istnieje możliwość jej odbioru, jednak tylko po wcześniejszym kontakcie telefonicznym. Warto mieć na uwadze, że papa to materiał szkodliwy dla środowiska, a więc dużo droższy w utylizacji. Dlatego każde tego typu zlecenie wyceniamy indywidualnie.

Czas oczekiwania może różnić się zależnie od aktualnego zainteresowania naszymi usługami. Należy przyjąć, że jest on dłuższy w okresie letnim, ponieważ wtedy odbywa się najwięcej remontów i  kontenery oraz worki są najczęściej rezerwowane. Zawsze robimy co w naszej mocy, aby jak najszybciej dostarczyć do Państwa kontener. Zwykle odbywa się to w ciągu jednego dnia, a więc czas oczekiwania nie jest długi. Warto jednak mieć na uwadze, że w najbardziej gorących okresach może on wydłużyć się do 2- 4 dni.

Powinni Państwo wskazać dokładne miejsce postoju kontenera / worka. Należy upewnić się, że powierzchnia na której mają stanąć jest utwardzona). W przypadku jeśli chcecie Państwo postawić kontener na części wspólnej np. podwórku należy uzyskać stosowną zgodę od administracji / spółdzielni / zarządcy terenu.

Standardowo kontenery podstawiamy na okres 7 dni kalendarzowych. Jeśli zapełnicie Państwo kontener wcześniej i potrzebujecie jego wymiany - prosimy o kontakt. Jeśli zajdzie potrzeba aby kontener stał dłużej niż 7 dni - należy to uzgodnić - również kontaktując się z nami, jednak wiąże się to z dopłatą.

Nasza usługa jest kompleksowa i obejmuje: podstawienie kontenera, postój do 7 dni kalendarzowych, odbiór i utylizacja odpadów. Worki natomiast są podstawiane na czas nieokreślony, Klient sam zgłasza telefoniczne gotowość worka do odbioru.